Alla inlägg under september 2007

Av Jenny Persson Forsström - 24 september 2007 16:35

Har precis kommit hem till ida igen efter en lång dag hit och dit. Har vart lite överallt, sista stoppet var på folktandvården i nacksta, men där var det tydligen stängt? :S Konstigt, eftersom Ida hade tid. Vart iaf så att vi inte fattade ett smack, så vi började traska hemöver. Skönt som fan att gå en promenad. Var ett tag sen man tog sig tid och ork till sånt. Gick bort på Hydro och köpte lite gotta, så som chips, dip och grejer :) Så det blir snart till att checka lite Scrubs på datorn och floska sig lite fetare. Är mänligen inte så fet jag kan bli. Hah!


Ja,ikväll blir vi nog hemma hos Ida, är ju Idol oxå som vi lär kolla på om jag känner oss rätt. Men innan dess kommer det nog inte vara alltför lite Scrubsavsnitt heller. Längtar förresten ihjäl mig tills den 30sept då nyaste Desperate Housewives släpps på nätet. Sista avsnittet var en riktig chockerare för mig må jag säga.. Och sedan damer och herrar, får jag cash imorgon från Söndagen jag jobbade ;) My first honest made money. Typ, borträknat från min ljuvliga sommar med Vilma som gräsplockare åt kommunen...........

Av Jenny Persson Forsström - 24 september 2007 10:59

Sitter hemma hos Ida nu, ganska nyvaken, eller sååå iiiiinte! Jag kliver ju faktiskt upp halv tio varje dag, och idag slog jag på stort, kvart över nio med andra ord :) Wiho! Strongt jobbat, Jenny!


Efter att Ida somnade igår satt jag bara här och sorkade, kollade runt litegranna och bloggade. Robban kom och hämtade mig vid tjugo i nio och då for vi hem till hans mamma, hans tränare hade bränt ut en skiva på allas tävlingar i Övik förra helgen. Så vi satt och spanade litegranna på det. Sen vart jag så trött så jag gick ner och la mig i soffan och kollade på Cold Case, och lite Criminal Minds, sedan åkte vi hem vid elva tiden. Efter det låg vi i sängen och kollade på tv ett tag, på Intervention, sjukt hemsk alltså. Tycker synd om drogmissbrukare, faktiskt. Även fast det är deras eget val. Spec den tjejen som det handlade om igår, hon hade varit beroende av anfetamin och heroin i 2 år, var 19 år gammal. Sedan så åkte hon på ett behandlingshem som hon blev utslängd från, sedan så åkte hon på ett nytt och stannade där i 3 månader och vart ren. Men efter att hon åkte, 4 månader senare så vart hon precis samma person som innan, och använde återigen droger. Så hon tyckte jag inte synd om, mer kände jag att hon var en tragisk och hemskt människa.


Och imorse, ja då vaknade jag ju som sagt tidigt och kollade på Montel Show, och Våra bästa år, plattade håret och satt i mitt hår, sedan bar det av till Ida, och nu sitter jag här, medans hon febrilt jagar hennes saknade plånbok, tycker väldans synd om henne om det nu är så att det är någon som har snatchat den.. Sen ska vi kanske till sjukhuset, beroende på hur detta dilemma löser sig. Och idag, har jag ingen aning om vad jag ska göra, ska nog förbi mamma och snacka lite med henne, hon ska åka till Fredde ngn dag nu, kanske till och med imorgon, så hinna träffa henne innan vill jag. Sedan ska jag väl fixa ngn present till min kära far som fyller 53 bast imorgon :) Jao, det var väl allt för nu. Ciao gott folk!

Av Jenny Persson Forsström - 23 september 2007 20:28

Jao, nu är man tillbaka lika fort som man stack. Kanske lika bra då jag inte har skrivit på sjukt länge.


Jao, Ida ligger iaf fortfarande och sover, och Robban har inte ringt än vilket betyder att han fortfarande tränar. 3 timmar idag, sjukt långt. Menmen, som vanligt då med andra ord.. Har druckit massa kaffe nu och kollat i massa bloggar. Ska kika efter lite dogs nu, är så jävla sugen så hälften vore nog. Kan iaf kolla nu och så, blir nog inte att vi skaffar en förrns våren, men innan dess har jag ändå jäkligt mycket för mig, Robban med. Med träningar hit och dit, sjukhus besök hit och dit och allt grejs med lägenheten. Längtar som fan tills vi flyttar btw. Kommer bli asmysigt i den nya. Spec då Sören har renoverat om och fixat och donat :) Med ett F E T T bubbelbadkar och grejer. Ni kanske fattar varför jag längtar? ;) Mihihi


Och eftersom att jag vet att Nicole läser min blogg, så måste jag bara skriva att du är den bästa lillasyster någon kan önska sig. Går inte att beskriva med ord hur mycket jag älskar dig. Nu börjar du blir stor och allt, och jag vet att alla börjar oroa sig när syskon/familjemedlemmar kommer i din ålder, men inte jag. För jag litar på dig till 110%, och jag vet, med all säkerhet i världen att jag inte har något att oroa mig för. Keep up the good work sis, you're doing great! <3


Jao, efter den lilla snyftiga hälsningen så ska jag väl ta och ringa my man och höra vart han har tagit vägen och sedan blire nog till att traska hem. lägga sig i sängen och kolla på tvn. Ska upp tidigt imorgon, vilket jag gör varje dag, så varför jag nämnde det har jag ingen aning om. Haha!


Oh, justja. Till er som röstar för att jag ska bli ljushårig - To bad, jag har färgat om mitt hår nu, lika mörkt som vanligt, and i like it! :D

Av Jenny Persson Forsström - 23 september 2007 19:36

Åh, dra mig baklänges vad ni har längtat efter ett nytt inlägg! :)


I dont blame you, har velat uppdaterat jäkligt länge, det lovar jag er. Men, har haft mycket annat för mig, eller kanske inte mycket, men mer än vanligt iaf, och bristen på datorer i mitt hushåll. Där är mina förklaringar, hope you'll forgive me


Ja, vet inte riktigt vart jag ska börja. var iaf i Övik med Robban på TKDtävling, där han vann brons. En hel dag, jobbigt att bara sitta, men roligt att kolla då Stoffe medverkade i hans första träning, förlorade med ett poäng på golden point, vilket var grymt bra för att vara en rookie så att säga :) Och sedan är det ju alltid roligt att vara där för ens pojkvän på viktiga saker, som han vill att man ska vara med på. Och eftersom jag icke har mycket annat för mig så följer jag gladligen med. Efter det var vi bara hemma och chillade, så jäkla trötta.


Sen vet jag faktiskt inte vad jag har gjort. Vart hos mamma hela veckan nästan, käkat goood mat, legat i soffan med täcke och myst och blivit uppassad och ompysslad, and me likey! Nicole har även färgat håret och klippt sig, så nu ser hon ut som en liten kopia av hennes gogeous bigsister ;) haha! Näe, skämt åsido, det vart riktigt snyggt. Nicole har nämligen alltid varit ljushårig och inte haft ngn speciell frisyr, men nu har hon färgat det mörkt, klippt upp sjukt mycket och klippt luggen, radikal förändring, som alltid är schysst, spec på henne. Sötungen min :) Har även lämnat Tindra och Pete till mamma, kändes sjukt jobbigt, grinade fruktansvärt mycket (ja, kanske lite cheesy, but i dont give a shit, she's my baby) kändes så tomt utan henne hemma. Men jag vet ju att hon mår bra hemma hos mamma och får kela med en kopia av mig, så det blir nog bra det. Har ju träffat hon varje dag sedan jag lämnade henne så det känns inte så jobbigt nu..


Och i helgen, så har jag vart hemma och chillat. Förutom på fredagen, var då hemma hos Erika med Robban, Erika, Jens, Bam och Sjödin och spelade lite kort och drack och sådär. Vart ganska så full och fuckade upp allt totalt, så jag hade hyfsad ångest hela jävla dagen efter, och har det fortfarande. Men alla kan bli odräglig någon gång, tur bara att jag inte blir det för jämnan, detta var en en gångs förteelse, i swear! CROSS MY HEART, AND HOPE TO DIE! Sådär, nu har jag fått säga det jag ville säga om den tragiska, tragiska fredagen. Nu är den raderad ur mitt minne, förhoppningsvis.


Sedan på lördagen satt vi bara hemma jag och Robban och mööööös som aldrig den. Så jävla skönt och underbart att bara sitta hemma med honom, kolla på tv och kramas. Åt glasstårta gjorde vi med, skitgod :) Sedan idag har vi enbart legat i sängen sedan 10.45 imorse och kollat på tvn, tills typ halv 6 då jag gick till min IDISPIDIS som jag har saknat sjukt mycket! Känns så bra nu när hon är hemma igen, även fast det kanske inte är för så länge :( Hon hade iaf med sig massa gooodsaker från 1891, två negerbollar (skiter i om det inte är politiskt korrekt att säga så, jag gillar att säga negerbollar, sådeså!), wienerbröd, bullar, kakor, och massa mer :) Gottans! Så vi har suttit och snackat på en massa, druckit det enormt goda kaffet och smaskat på bakelser. Sedan somnade Ida i soffan, tröttfia, men så gåre om man jobbar flera dygn i sträck! Så jag låter henne sova lite medans jag skriver här :)


Nu har jag skrivit en bra bit kan jag lova, och Idis börjar vakna till liv tror jag.. Ska återuppta detta med bloggandet, jag lovar. Men har ju inte haft ngn dator, så ni får ha överseende med det. Ska iaf till mamma i veckan, så då kommer jag uppdatera my friends! Kanske blir lite mer ikväll med, får se när Ida känner för att kliva upp :) Ciaooo!

Av Jenny Persson Forsström - 18 september 2007 16:24

ETT STORT TOODLES TILL ER ALLA! :)


Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här, lite småjobbigt för er alla kan jag tänka mig ;) Mihihi..


 Och ja, vad har jag haft för mig under dessa gångna två veckor, är nog frågan ni ställer er? Jo, då ska jag besvara den. Fixat ny lght, följt med Robban och Stoffe på TKD tävling i Övik, Robban vann Brons, lördagen dvs. Sedan har jag bara legat hemma och snooorat som zlatan, har nämligen varit sjuk, och inte bara lite sjuk. Utan så sjuk så man överväger att operera bort halsmandlarna. Thats what im talking about. Hinner faktiskt inte skriva alltför mycket idag om det som har hänt under dessa två veckor, sitter hos Anna som ganska högt och tydligt suckar i mitt öra och menar med det -"Jenny, nu åker vi.....", Så det får bli någon annan gång, men inom en snar framtid, det lovar jag :) Har ingen dator hemma nu så det blir lite krångligt att uppdatera hela tiden SERRRRNI. MEn, som sagt, det kommer. Ska kila nu


På återseende! (Snart!)

Av Jenny Persson Forsström - 5 september 2007 19:51

Sitter hemma i min ensamhet med en stor fet godispåse och Jerry Springer. Snart blire Idol, kung de! Sen blir det Waht about Brian, eller Heroes. Men det lutar mot att det blir What about Brian. Ber nog min bror bränna hela säsongen av Heroes till mig istället. Robban har nyss åkt och tränat med hans chef och en till kille, så jag får kolla på Idol själv, och kanske till och med What about Brian, men det är lite skönt också att få lite tid för sig själv, spec nu när jag har en masssssa godis :) Mihihi



Av Jenny Persson Forsström - 5 september 2007 16:10

"Min gosnos, du är mitt allt" - HAHA!

Sitter i telefonen och surrar lite med Anna, really funny shit.

Känner mig helt konstig i kroppen och det hugger i magen :/ Känns verkligen weird, vill att det ska gå över snart. Sedan är jag även helt tom i kroppen och skakar sjukt mycket. Vad fan äre som händer med mig egentligen? Uh.


Ja, och sedan jag skrev sist har jag inte gjort alltför mycket faktiskt. Suttit hemma bara och kollat på puppies :) Så jäkla söta har jag sett, men inte dom som jag och Robban vill ha, eller jo, 2 annonser. Vi får se när det blir helt enkelt, har massa andra saker och tänka på nu med ju.


Ja, och ikväll så blir det nog till att sitta hemma och bara sorka, medans Robban är på träning. Hms, aja. Ska nog kolla på Idol och springa bort på Hydro och köpa mig snus och en godispåse, om inte Robban vill vara snäll och åka och göra det åt mig, jag som är så sjuk.. Heh.

Ska nog börja med middagen snart tror jag, Kassler :) Ciao!

Av Jenny Persson Forsström - 5 september 2007 13:37

Nu var det ett tag sedan jag skrev här, tror jag iaf.. Har inte riktigt stor koll på dagarna nuförtiden, och det märks väl. Har iaf inte haft för mig mycket, mestadels bara spenderat tid på sjukhuset, sovit dåligt, ätit grymt dåligt och mår allmänt skit. Finns inte så mycket att skriva faktiskt om de gångna dagarna, förutom att jag fick en glad nyhet av Robban igår. Skönt med sånt ibland, så man kan bli på bättre humör, någon gång iaf.

Börjar även känna mig lite sjuk, vilket inte är bra i detta läge. Hoppas iaf på att det går över. Måste ner på stan och köpa en present till min mamma som fyllde 46 i Måndags, Nicole som fyller 14 den 15e, och pappa som fyller 54 den 25e. Mycket nu, lite för mycket kanske...


En sjukt gullig sak imorse.

Robban klev upp och skulle till jobbet, lät mig sova vidare eftersom jag har vart helt slut i hela kroppen och har verkligen behövt all vila jag kan få. Då la han över 2 täcken på mig och bäddade in mig :) Naw, älskling

Ovido - Quiz & Flashcards